:

Парадак выдачы пасведчання на вяртанне

У адпаведнасці з Палажэннем аб дакументах для выезду з Рэспублікі Беларусь і (або) уезду ў Рэспубліку Беларусь, зацверджаным Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 3 чэрвяня 2008 г. №294 «Аб дакументаванні насельніцтва Рэспублікі Беларусь», пасведчанне на вяртанне выдаецца дыпламатычнымі прадстаўніцтвамі альбо консульскімі ўстановамі:

  • грамадзянам Рэспублікі Беларусь — у выпадку страты (крадзяжу) пашпарта грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, службовага або дыпламатычнага пашпарта альбо сканчэння тэрміну яго дзеяння ў час іх знаходжання за межамі Рэспублікі Беларусь;
  • непаўналетнім грамадзянам — у выпадку іх нараджэння за межамі Рэспублікі Беларусь;
  • асобам без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, бежанцам і замежным грамадзянам, якім прадастаўлена прыстанішча на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, — у выпадку страты (крадзяжу) праязднога дакумента ў час іх знаходжання за межамі Рэспублікі Беларусь;
  • грамадзянам і асобам без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь і маюць несаўпраўдныя дакументы для выезду з Рэспублікі Беларусь і (або) уезду ў Рэспубліку Беларусь, — у выпадку дэпартацыі, выдварэння ў Рэспубліку Беларусь, выдачы Рэспубліцы Беларусь.

Пасведчанне на вяртанне выдаецца для аднаразовага ўезду ў Рэспубліку Беларусь і не можа быць выкарыстана для выезду з Рэспублікі Беларусь.

Пры прыёме заявы аб выдачы пасведчання на вяртанне службовая асоба дыпламатычнага прадстаўніцтва або консульскай установы Рэспублікі Беларусь устанаўлівае асобу і грамадзянства заяўніка, апытвае яго пра абставіны страты (крадзяжу) пашпарта грамадзяніна Рэспублікі Беларусь, дыпламатычнага або службовага пашпарта, праязнога дакумента і аб наяўнасці дакументаў, якія пацвярджаюць яго асобу і грамадзянства.

У выпадку немагчымасці ўстанавіць асобу і грамадзянства заяўніка службовая асоба дыпламатычнага прадстаўніцтва або консульскай установы Рэспублікі Беларусь накіроўвае запыт у органы ўнутраных спраў па месцы жыхарства заяўніка ў Рэспубліцы Беларусь аб пацверджанні асобы і грамадзянства заяўніка.

Па прыбыцці ў Рэспубліку Беларусь уладальнік пасведчання на вяртанне павінен у месячны тэрмін здаць яго ў падраздзяленне па грамадзянстве і міграцыі органа ўнутраных спраў па месцы жыхарства альбо ў Міністэрства замежных спраў (у выпадку выдачы пасведчання на вяртанне наўзамен страчанага (выкрадзенага) дыпламатычнага або службовага пашпарта, а таксама пашпарты грамадзяніна Рэспублікі Беларусь грамадзяніну, які пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь і які знаходзіцца на консульскім уліку).

У адпаведнасці з пералікам адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян, зацверджаным Указам Прэзідэнта ад 26 красавіка 2010 г. № 200, выдача пасведчання на вяртанне ў Рэспубліку Беларусь грамадзяніну Рэспублікі Беларусь, які дасягнуў 16-гадовага ўзросту, або асобе без грамадзянства, якая пастаянна пражывае ў Рэспубліцы Беларусь, ажыццяўляецца на падставе наступных дакументаў:

  • заява на выдачу пасведчання;
  • заява з указаннем абставін страты (крадзяжу) пашпарта, дыпламатычнага або службовага пашпарту грамадзяніна Рэспублікі Беларусь альбо праязнога дакумента Рэспублікі Беларусь;
  • два каляровыя фотаздымкі заяўніка, адпаведныя яго ўзросту, памерам 40х50 мм (адным лістом);
  • дакумент, выдадзены кампетэнтным органам замежнай дзяржавы, які пацвярджае зварот заяўніка па пытанні страты (крадзяжу) пашпарта, дыпламатычнага або службовага пашпарта грамадзяніна Рэспублікі Беларусь альбо праязнога дакумента Рэспублікі Беларусь (за выключэннем выпадкаў немагчымасці яго атрымання);
  • дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Пры афармленні пасведчання на вяртанне ў Рэспубліку Беларусь грамадзяніну Рэспублікі Беларусь, які дасягнуў 16-гадовага ўзросту, або асобе без грамадзянства, якая пастаянна пражывае ў Рэспубліцы Беларусь, законны прадстаўнік непаўналетняга падае:

  • заяву на выдачу пасведчання;
  • заяву з указаннем абставін страты (крадзяжу) пашпарта грамадзяніна Рэспублікі Беларусь або праязнога дакумента Рэспублікі Беларусь;
  • пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу законнага прадстаўніка непаўналетняга (пры яго наяўнасці);
  • пасведчанне аб нараджэнні-для непаўналетніх, якія нарадзіліся за межамі Рэспублікі Беларусь;
  • дзве каляровыя фатаграфіі непаўналетняга, адпаведныя яго ўзросту, памерам 40х50 мм (адным лістом);
  • дакумент, выдадзены кампетэнтным органам замежнай дзяржавы, які пацвярджае зварот заяўніка па пытанні страты (крадзяжу) пашпарта грамадзяніна Рэспублікі Беларусь або праязнога дакумента Рэспублікі Беларусь.

Дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, прымаюцца пры ўмове іх легалізацыі, калі іншае не ўстаноўлена міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь, і перакладу на адну з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Консульскі збор за выдачу пасведчання на вяртанне складае 20 еўра.

Грамадзянам, якія не дасягнулі 14-гадовага ўзросту, пасведчанне выдаецца бясплатна.

Таксама бясплатна выдаюцца пасведчанні на вяртанне грамадзянам Рэспублікі Беларусь і асобам без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь, высылаюцца, дэпартуюцца ў Рэспубліку Беларусь або выдаюцца Рэспубліцы Беларусь па хадайніцтвах праваахоўных органаў замежных дзяржаў, альбо з'яўляюцца ахвярамі гандлю людзьмі, альбо не маюць сродкаў для выплаты консульскага збору.

Тэрмін афармлення пасведчання на вяртанне ў Рэспубліку Беларусь складае да 1 месяца з дня падачы заявы.

Тэрмін дзеяння пасведчання на вяртанне ў Рэспубліку Беларусь — да 6 месяцаў у залежнасці ад неабходнасці атрымання грамадзянамі і асобамі без грамадзянства выязных і транзітных віз.

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці